At rejse på cruise med børn

Vi hører stadig om flere og flere børnefamilier, som opdager, at cruise er en meget behagelig måde at tilbringe sin ferie på. Man har alt på et sted, samtidig med at man flytter sig og kan opleve flere steder på en og samme ferie 🙂

Nursery - Deck 10 Forward Grandeur of the Seas - Royal Caribbean International

Adventure Ocean, vort eget prisbelønnede børne- og ungdomsprogram, findes om bord på alle Royal Caribbeans cruiseskibe. Klubben er inddelt i forskellige aldresgrupper, hvor børnene kan deltage i forskellige aktiviteter, som er tilpasset deres aldersgruppe. Selv når skibet ligger i havn, kan børnene være i børneklubben og blive taget hånd om af vores Adventure Ocean-personale.

kids_cruise_playroom_babies

Programmet er inkluderet i cruiseprisen, hvis ikke andet er udspecifiseret. Aldersgrupperne fordeles således:

• Aqua Babies (6-18 måneder) og Aqua Tots (18-36 måneder)
    Her kan børnene sammen med forældrene deltage i legegrupper med jævnaldrene, som fokuserer på musik, lege og indlæring. Der er også mulighed for at få babysitter i kahytten på udvalgte skibe mod et gebyr.
  • Aquanauts (3-5 år – børnene skal være blefri)
    Maling, tegning, lejrbygning, Piratparader og meget mere
  • Explorers (6-8 år)
    Videnskabelige eksperimenter, dans, sang, teater, spil og meget mere
  • Voyagers (9-11 år)
    Basketballturneringer, skattejagt, videospilskonkurrencer, talentshow og meget mere
  • Teenagere (12-14 år)
    Sportsaktiviteter, cool lounges, hvor man kan «hang-out», teenage disco, teenagespa, talenthow og meget mere
  • Teenagere (15-17 år)
    Temafester, Poolparties, egne middager, Wii-konkurrencer, talentkonkurrencer og meget mere

kids_cruise_teens_youthzone

På udvalgte skibe kan man støde på Dreamworks-stjerner som Shrek, Madagaskar, Kung Fu Panda, Turbo og Dragetræneren.

kids_cruise_dreamworks_madagascar

De deltager i parader, shows og de kan også finde på at dukke op i restauraten under middagen. Eller hvad med at se favoritfilmen i 3D-biografen?

H2O Zone℠ (på udvalgte skibe) er vandlegepladsen, hvor børnene ønsker at blive i timesvis. Plaskebassin, vandfald og vanfspistoler er bare nogle af faciliteterne!

kids_cruise_pool_splash_fun

I spillehallen findes alt fra PacMan, flipperspil og Air-hockey til Guitar Hero og Fast & Furious Drift. Her kan du som forældrer sætte en grænse for, hvilken sum barnet skal kunne spille for.

kids_cruise_activities_arcade

De allerfleste børn og teenagere elsker en virkelig god hamburger! Jonny Rockets bliver derfor hurtigt en favorit. På de fleste restauranter er der egne bønemenuer. Ved at bestille My Family Time Dining i hovedrestauranten, vil børnene blive hentet af Adventure Ocean-personale, når der har spist middag. Dermed kan forældrene fortsætte middagen i ro og fred, imens barnet har det tip-top i børneklubben.

kids_cruise_food_hamburger_johnny_rockets

Alle Adventure Ocean-ledere har videregående uddannelse indenor pædagogik samt god erfaring med børn. Desuden er alle ledere oplært og har fået bevis på at have gennemført et kursus i førstehjælp og genoplivning.

kids_cruise_activities_golf

Ud over Adventure Ocean findes der en række aktiviteter, som minigolf, basket, Surfebølge (Flowrider – på udvalgte skibe), klatrevæg og meget mere som holder bøenene i gang.

kids_cruise_activities_bungee_jump

Isabell (13 år) har skrevet en skoleopgave, som vi har været så heldige at få lov til at publicere nedenfor. Her beskriver hun med sine egne ord, hvordan det var at være på sit aller første cruise 🙂

«Barndommen min

I sommeren 2013 skulle hele min familie af sted på cruise for første gang. Jeg havde glædet mig virkelig meget. Min mor var den eneste i familien, som havde været på et cruiseskib før, og hun fortalte os, hvordan det var. Vi skulle på verdens næststørste cruiseskib.

Fordi cruiseskibet sejlede ud fra Southampton, måtte vi først flyve til London. Da vi var fremme i lufthavnen, tog vi en bus ned til havnen, hvor cruiseskibet lå. Vi tjekkede ind i en bygning, som ligner en lufthavn, hvor vi fik et nøglekort til værelset. Derefter gik vi ind på cruiseskibet. Jeg synes, der var meget flot derinde. De havde en elevator med «glasvægge» så du kunne se ud mod «hovedgaden»». Det bedste ved cruiseskibet var, at de havde en masse badebassiner, klatrevæg, surfebassin, minigolf og en pizza-restaurant, hvor alt er gratis

Det var utrolig varmt, den dag vi ankom, så jeg og min lillesøster gik op i alle bassinerne. De havde boblebad, almindeligt bassin og bølgebassin(hvor strømmen i vandet glider rundt i en runding).

På restauranten, hvor vi spiste morgenmad og middag, havde de virkelig god mad. Vi fik vores egen tjener. Noget, som var virkelig sjovt, var, at han kunne mange trylletricks. Han lærte os også, hvordan du fik en ske til at hænge på næsen.

En dag, da vi var færdige med at spise, kom en dame hen til os. Hun sad ved et bord lige ved siden af os sammen med en mand og en pige på min alder. Hun spurgte om jeg og Victoria  ville gå med pigen. Vi fandt ud, at de kom fra Wales, og at pigen hed Georgia. Da vi var færdige med at spise, så gik jeg, Victoria og Georgia ud af restauranten. Hun talte engelsk, så jeg var egentlig den eneste, som forstod hende helt. Vi vidste ikke, hvad vi skulle, så vi tog elevatoren.

kids_cruise_isabellIsabell og Victoria på Ibiza

Vi kørte op og ned og til sidst fandt vi på en leg. Vi var på det øverste dæk, og så var det med at være den første, der nåede ned til det nederste dæk. Det var virkelig sjovt, specielt når vi snød og så hinanden tage elevatoren ned. Det var super skægt på resten af turen. Vi var meget sammen med Georgia og vi fik set mange fine steder. Det sjoveste sted vi var, var Gibraltar. Når du er på toppen af bjerget, er der mange aber. Vi så endda babyaber, de var virkelig søde. Inde i bjerget var der en «hule» med mange smukke stalaktitter og stalagmitter.

Det var virkelig morsomt, aftenen før vi skulle rejse, fordi jeg og Victoria skulle sige farvel til Georgia. Victoria skulle sige «jeg vil ikke glemme dig» på engelsk, men hun sagde det lidt forkert, så i stedet sagde hun «jeg kommer ikke til at savne dig». Så begyndte jeg at grine, og Victoria og Georgia forstod ingenting. Bagefter forklarede jeg Georgia, hvad Victoria egentlig skulle have sagt.»

Børn skal være mindst 6 måneder for at kunne rejse på cruise med Royal Caribbean. På Transatlantiske cruises, Hawaii-cruises og enkelte andre sejladser skal børn være mindst 12 måneder for at kunne rejse. Det samme gælder, hvis det er tre eller flere sammenhængende sødage i løbet af cruiset.